Filled Under:

Petir Menyambar , Lagi Korban Nyawa !!



[ |Niat hendak ingin memakan cendawan goreng tiga rakan remaja tidak tercapai apabila ketiganya berdepan dengan keadaan ngeri ,di panah petir ketika hendak balik kerumah masing masing.
Difahamkan kejadian yang berlaku Selasa 31-05- 2016 Pukul 14.30 lalu tiga remaja kanak kanak berkenan sebelumnya telah membuat rancangan menghabiskan masa petang untuk mencari cendawan ,karena mahu memakan cendawan goreng.
Setelah puas mencari,cuaca tiba tiba berubah menjadi mendung,ketiganya pun setuju untuk balik semula ,akan tetapi dalam perjalanan satu panahan petir telah menyambar ketiga rakan ini hingga mereka tersungkur.
Menurut informasi yang dihimpun,Ketiga mangsa tersebut adalah, Dipo (14), Wendi (13), dan Agung Dwi (14) dua di antaranya maut di tempat kejadian manakala Dipo terselamat namun mengalami kecideraan teruk dan di rawat di hospital.
Dr Nurita Widyasari Mengatakan keadaan mangsa yang selamat,mengalami luka bakar di bagian pinggang belakang,mana kala urat sarafnya di duga tidak setabil yang mengakibatkan mangsa belum sedarkan diri hingga saat ini.
Mana kala salah seorang ibu mangsa mengatakan bawa anaknya itu sempat meminta izin keluar rumah bersama kedua rakannya mencari cendawan disekitar persawahan kampung karena teringin makan cendawan goreng.eberita nusantara news.
[
[
Kanak kanak 9 tahun hadi, ditemukan maut dalam biliknya dengan tubuh hitam terbakar diduga di panah petir ketika bermain handphone ketika hujan.
Ketua kepolisian dusun awar (negeri jiran) Ajun Komisaris Pino Ary mengatakan .hadi yang bermain hanphone di dalam biliknya pada 27 april 2016 lalu dalam cuaca hujan deras.
Mangsa yang berada dalam bilik tiba tiba menjerit sejurus dentuman petir berbunyi kuat,menyebabkan ibu bapa mangsa bergegas masuk kedalam bilik anaknya.
Mereka kemudian mendapati mangsa sudah terbujur kaku sebagian anggota badannya hitam mana kala tangannya masih melekat handphone yang sudah terbakar.
Polis memastikan tidak ada tanda tanda kejahatan pada mangsa atau penganiayaan,mayat mangsa di bawa kehospital untuk di bedah siasat sebelum di makamkan keesokan harinya.
Ekoran dari pada kejadian itu,pihak polis meminta kepada masyarakat agar berhati hati menggunakan handphone terutama dalam cuara hujan deras.